Magazyn informacyjny
o Funduszach Europejskich dla Podkarpacia

Szczęśliwa trzynastka

7 grudnia 2022 Aktualności

Statuetki Camerimage 2022

W tym roku już po raz szósty nasz region znalazł się w gronie laureatów trzynastej edycji konkursu na najlepsze spoty o tematyce związanej z Funduszami Europejskimi w ramach Międzynarodowego Festiwalu Camerimage w Toruniu. Na podium stanęliśmy razem z województwem łódzkim.

Laury w drugiej kategorii zebrały regiony kujawsko-pomorski i lubelski. Przyznano także nagrodę specjalną, która powędrowała do województwa kujawsko-pomorskiego, oraz dwie nagrody publiczności, które wraz z gospodarzami zdobyło Mazowsze. W rywalizacji zaprezentowano 22 filmy w dwóch kategoriach: do 45 sekund i do trzech minut.

W jury konkursu zasiadają co roku znakomici specjaliści z zakresu produkcji filmowej, świata marketingu oraz eksperci związani z Funduszami Europejskimi. – Gdyby ten spot nie był podpisany, to ja i tak wiedziałbym, że to produkcja z województwa podkarpackiego. Ten region wypracował sobie własny styl mówienia o funduszach, taki trochę paradokumentalny. Zawsze znajdowany jest prawdziwy bohater, na szczęście zawsze jest on ciekawy i ten sposób opowiadania jest powtarzany co roku, w dobrym tego słowa znaczeniu. Szacunek za to! – mówił, podsumowując konkurs, Jan Majle, copywriter, dyrektor kreatywny w Agencji Change Serviceplan. W gronie oceniających znaleźli się również: Maria Galewska, ekspertka z zakresu Funduszy Europejskich, Janusz Gauer, autor zdjęć filmowych, oraz Wojciech Bizub, marketer, CEO agencji WBIZNES. – Moją uwagę zwróciła swojskość tego spotu. Wyobraziłem sobie, że tak mogłaby się wypowiadać moja mama i ktoś, kto realnie opowiada o tych funduszach. To nie jest język urzędniczy, to jest język ludzi. I to buduje bliskość. Uważam, że Fundusze Europejskie właśnie potrzebują tej bliskości, oswojenia, chociaż nie zawsze jest to możliwe do osiągnięcia – podkreślał Wojciech Bizub, szef agencji WBIZNES.

Według opinii zebranych na Camerimage, nagrodzony spot z Podkarpacia jest autentyczny, budzi sympatię i zainteresowanie. Jego bohaterki – członkinie Spółdzielni Zakręcone z Wólki Hyżneńskiej – dzielą się w nim doświadczeniami związanymi z wykorzystaniem Funduszy Europejskich w swojej działalności. Jak mówią, Fundusze Europejskie pomogły im po prostu znaleźć przepis na własny sukces. Spot został nakręcony przez rzeszowską agencję Brzysky Films w ramach kampanii promocyjnej realizowanej przez spółkę MDI z Krakowa na zlecenie UMWP w Rzeszowie.

 

 

 

Sprawdź co w najnowszym wydaniu

Pobierz wersję PDF

Dobry początek to połowa sukcesu

Na jakim etapie jesteśmy po 500 dniach realizacji programu? O tym mówi Wojciech Magnowski, dyrektor Zarządzania RPO w Urzędzie Marszałkowskim.

czytaj więcej

Zawsze gotowi

Bieszczadzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Raniżowie za unijne pieniądze wzbogaci swoje wyposażenie.

czytaj więcej

Koleją do gwiazd

Stacja kolejowa Basznia? A może wieża ciśnień w Tymcach? Sprawdź, co warto zobaczyć podczas wakacji!

czytaj więcej

Wybierz kolej

W styczniu 2021 r. Podkarpackie dołączyło do grona polskich regionów, po których można podróżować koleją aglomeracyjną.

czytaj więcej

Piękny Wschód

Sprawdź, e co możesz zainwestować z programu dostępnego dla województw Polski Wschodniej.

czytaj więcej

Innowatorzy na start!

Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej finansują kolejną edycję programu „Platformy startowe dla nowych pomysłów”.

czytaj więcej

Niezwykły koncert

Ten koncert był jednym z wielu wydarzeń organizowanych w regionie z okazji 20-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej.

czytaj więcej

Turystyka na Roztoczu

Umowa partnerstwa podpisana przez trzy samorządy sprawi, że nowe atrakcje turystyczne przyciągną turystów i stworzą miejsca pracy.

czytaj więcej

Na ratunek

Gdy w Bieszczadach wybuchł pożar, w walkę z żywiołem zaangażowały się Straż Pożarna, Straż Graniczna i Grupa Bieszczadzkiej GOPR.

czytaj więcej
Skip to content